Відомо , що творчість – вища форма активності та самостійності в діяльності
людини. Оцінюють її за результатом. Творча людина завжди досягає високих
результатів у всіх або в якійсь одній ( чи кількох) сферах своєї діяльності –
інтелектуальній, художній, соціальній тощо. Чим вищий рівень творчості, тим
людина успішніша.
У дитячому віці важливим є творчий процес. Відомий вчений, дослідник впливу
творчості на розвиток особистості ! Виготський зазначає, що творчість є
там, де нове, і там, де по – своєму відтворюється , змінюється, групується вже
створене. У кожній людині закладені творчі начала – вроджені можливості.
Головне – розвинути ці начала.
Урок літератури в реалізації згаданого завдання посідає особливе місце. Він
як педагогічне явище похідний від предмета , якому присвячений, - літератури.
Література ж , без перебільшення – царство творчості, її синонім. Вона
представляє нам нові світи , створені уявою художника, його фантазією,
художньою вигадкою. І постають вони як реальні, живі, приваблюючи читача своєю
довершеністю і красою.
Як створюються ці світи, за якими
правилами, закономірностями? На такому уроці учень сам поринає у світ творчості
– знайомиться з художньою лабораторією письменника, його виражальними засобами,
ставиться в умови, коли треба написати листа герою, взяти участь в інсценівці,
намалювати ілюстрацію до твору тощо. Тобто стає співтворцем. Тому урок
літератури не можна уявити поза творчістю, поза розвитком уяви учнів, фантазії,
асоціативності мислення, образності, уміння естетично оцінювати життєві,
мистецькі явища.
Як же активізувати особистісний
потенціал учнів? Які інноваційні підходи здійснювати до творчої індивідуальної
діяльності?
Представлені на сайті матеріали мають на меті презентувати шляхи створення
умов для розвитку творчих здібностей та самореалізації особистості на уроках зарубіжної
літератури та в позаурочний час для учнів сільської школи в умовах
віддаленостівід обласного центру.