Тобі, учителю...
Неділя, 05.05.2024, 01:25
Екскурс по сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої файли [50]

Календар

Блок - інформер

«Методичний портал»



Блок - інформер
Block content
«Методичний портал»



Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 91

Друзі сайту
 Світ літератури. Сайт Химинець А.А. Белый каталог сайтов Банк Интернет-портфолио учителей Освітній портал

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Система Orphus

Головна » Файли » Мої файли

Урок Світової літератури - 10 клас
[ Викачати з сервера (23.4 Kb) ] 19.10.2011, 19:56

Тема. Зіставлення образів Фанні Мальво та Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій у повісті " Гобсек ” Мета: розглянути головні життєві пріоритети героїв повісті « Гобсек»; простежити руйнівний вплив хибної філософії на психіку людини, вчити розуміти психологію особистості, робити висновки, порівнювати і аналізувати ; розвивати критичного мислення учнів і зв’язне усне мовлення; формувати уявлення учнів про справжні життєві цінності. Тип уроку : аналіз художнього твору. Обладнання : презентація ( слайди 1 – 7 ) : таблиці, схеми. Художник має право переходити межу. О. де Бальзак Хід уроку І. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок. Повторення понять порівняння, гротеск, художні особливості. ІІ. Основний зміст уроку. Слово вчителя . Будь – яке явище, яке ми спостерігаємо в житті і не може виявлятися односторонньо. Для більш яскравого виявлення необхідна наявність оточення, соціального середовища, передумов тощо . Так і Бальзак у своєму творі створив цілу галерею колоритних постатей, які і «допомогли» Гобсеку самовиразитися . тож сьогодні на уроці ми продовжимо спілкуватися з Гобсеком, але вже через сприйняття інших героїв : Фанні Мальво, Анастазі де Ресто, Дервіля, Максима де Трая. 1.Вправа « Спробуємо порівняти». ( Слайд 2 ) Запитання для порівняння Фанні Мальво Анастазі де Ресто
Чому обидві звернулися до послуг Гобсека ?
Як поводилися, спілкуючись з ним?
Ставлення Гобсека.
Ставлення Дервіля.
З чим залишається у фіналі повісті?
2. Вправа « Знайди істину». Завдання. Віднайди у тексті повісті слова, фрази, що характеризують героїнь. Зроби висновок, як ставиться автор до цих персонажів. ( Слайд 3 ). 3 Вправа « Давайте розберемося ». Проблемне запитання. Максим де Трай – геній марнотратства . Які небезпеки криються у цьому образі. Доповни схему. ( Слайд 4) Вважає, що найцінніший капітал – це… Це свого роду амфібія, у нього рис чоловічих стільки ж, … Може вчинити благодіяння, а може… Істота дивовижна… Висновок. Анастазі де Ресто – красива, розумна жунка – стала інтриганткою, спалила цінні папери, залишила дітей без спадку. До послуг Гобсека звернулася заради розваг. Вона погана дочка, дружина, мати, бо здатна на злочин перед людьми і перед совістю. Фанні Мальво звернулася до послуг Гобсека заради роботи та життя. Фея Самотності. Працелюбна, гарна господиня. Максим де Трай. Жорстокість – головна риса характеру цього світського чепуруна, більше вимазаного багнюкою, ніж заплямованого кров’ю. 4. Вправа « Я думаю так » . Яка роль Дервіля у повісті " Гобсек”? Добери 5 –6 характерних рис Дервіля. ( Слайд 5 ) Висновок. Дервіль зумів зберегти людську гіднісь, чесність, благородство. 5. Вправа « Є проблема!» Чи може людина протистояти владі грошей? ( Слайд 6). Робота зі схемою з елементами дискусії. Питання для дискусії. 1. Які риси Гобсека сучасні? (Гобсек - це уособлення влади грошей. Головна його риса - прагнення будь-що заробити гроші, примножити капітал. Він розуміє цінність грошей і твердо оцінює їх значення для людини. Його своєрідна формула актуальна й сьогодні: гроші дають свободу, а великі гроші владу. Над усе він цінує гроші, як це дехто робить і зараз. Гроші для нього цінніші за дружбу, кохання, родинні стосунки, - на жаль, ця риса досить типова й для сучасності. І в наш час - час майнового розшарування - губляться певні цінності і стосунки.)
3. Чого не зрозумів Гобсек? (По-перше, не зрозумів, що вже на певному етапі не він володіє грошима, а вони керують ним. Втративши моральні орієнтири, Гобсек пропустив момент, коли гроші зробили його бранцем золота. По-друге, Гобсек збіднив своє життя, не зумівши поставити гроші на службу хоч би собі і своїй далекій родичці. Адже він міг насолоджуватися теплом родинної любові, дарувати кохання, по-іншому бачити цей прекрасний світ. Але він прожив павуком біля грошей.)
4. Ставлення до грошей –чи це є проблемою і нашого часу? . (Бальзак показав, скільки грошей потрібно нормальній людині, звичайно, не називаючи суму. Як саме слід ставитися до грошей, дізнаємося з опису життя Фанні Мальво та Дервіля. Гроші мають служити для життя, для справи. Слід регулювати свої потреби відповідно до статків, а якщо позичаєш, то розраховуй, як повертатимеш борг. І слід пам'ятати, що світ не закінчується грошима, є й інші цінності в житті) Висновок. Кожна людина вирішує проблему грошей по різному. Але завжди треба памятати про те, що ти маєш право вибору. І Хай цей вибір завжди буде гідним. Домашнє за вдання. На вибір 1. " Хіба не цікаво заглянути в найпотаємніші куточки людського серця? Хіба не цікаво розгадати чуже життя й побачити його зсередини, без жодних прикрас ? ” ( Бальзак) Запишіть свої спостереження: " Що я побачив у " куточку серця ” Гобсека, Анастазі де Ресто, Фанні Мальво ?” 2. Написати iнтерв’ю з одним iз персонажiв повісті " Гобсек”. 3. Написати листа до одного з персонажiв повiстi "Гобсек’.

Категорія: Мої файли | Додав: hmelena
Переглядів: 1523 | Завантажень: 271 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz